FANDOM

Wielka Wojna Ostateczna
Wojna ostateczna
Czas od: 2 marzec 2006 roku do: 5 grudzień 2013 roku
Miejsce Front Nicksoft i U of SA
Przyczyny Atak na strefe 55
Wynik Zwycięstwo Nicksoft i podbicie U of SA

Strony konfliktu

Siły Nicksoft Siły U of SA

Siły

1 100 000 żołnierzy, 10 1000 czołgów oraz 679 myśliwców 1 250 000 żołnierzy, 22 000 czołgów, 524 myślwiców

Straty

ok. 40 000 poległych, 3 1879 zniszczonych czołgów, 12 myśliwców zestrzelonych ok. 150 000 zabitych (w tym ok. 99 000 wziętych w niewole) wszystkie czołgi zniszczone, wszystkie myśliwce zestrzelone

Wielka wojna ostateczna to ostatnia z wielkich wojen Nicksoft z U of SA. U of SA było na skraju kryzusu i ta wojna miała zadecydować kto przetrwa, z tąd też ta nazwa.

PrzyczynyEdytuj

Przyczyną było właściwie jedynie podbicie Nicksoft, rząd U of SA zaczyna dostrzegać, że gospodarka powoli upada, embarga nałożone na kraj niszczyły go, rozwiązaniem problemu miał być podbój północnej sunterry, z kąd eksportowano różne cenne surowce, których Zyropa była pozbawiona. Armia U of SA zawsze była gotowa do walki, mimo gorszych warunków, spowodowanych mniejszym utrzymaniem armii.

HistoriaEdytuj

W 2004 roku, rewolucja komunistyczna wspierana przez U of SA dokonała przewrotu w pobliskim państwie oraz w Cennas, aby następnie za pomocą marionetkowych władz rok później dokonać aneksji. Wielka wojna ostateczna rozpoczeła się 2 marca 2006 roku. Po wielu latach od ostatniego konfliktu z Nicksoft, armia U of SA dokonała agresji na Nicksoft'jańską strefe 55 położoną na granicy z StickVegas. Agresor z powodzeniem podbił całą Sunterrę Południową, po czym dokonał desantu na wybrzeża Sunterry Północnej i wgłąb terytorium Nicksoft. Jednostki rozproszone padały bardzo szybko przed wrogą machiną wojenną. Inwazja ciągneła się aż do Heailoo, gdzie bitwa stoczona 2010 roku z 17 lutego na 13 sierpnia okazała się klęską i cała szósta armia otoczona została rozgromiona. U of SA zarządziło odwrót, a wtym samym czasie Nicksoft ogłosiło najwiekszą w tej wojnie mobilizację, tak aby móc wyzwolić podbite kraje oraz aby ostatecznie pokonać U of SA. Rok 2011 przyniósł do U of SA także wojnę z StickWrick oraz Vijante, obydwa państwa rozpoczeły desant na plaże Sunterry południowej.  W 2012 roku 3 kwietnia dziewiąta armia wycofana została na południwy kontynent aż na front przybyła 12 armia, która według rządu U of SA miała uratowac cały naród. Front osiągał 212 kilometów nad świętą rzeką Stykonk. 9 armia została uratowana tak samo jak wysiedleni UofSańscy cywile. 2012 roku 2 lutego bomba jądrowa została zrzucona na miasto Norr, dając znak dla władz sił przeciwnych "poddajcie się, albo kolejne bomby polecą na południe" a konkretniej na stolicę U of SA. Jednak byli najeźdźcy, teraz obrońcy bedą walczyć do końca. 7 grudnia na Mevade spadły dwie bomby jądrowe niszczac rząd i kwatere dowodzenia. przez to armia U of SA nie miała głównego sztabu i była osłabiona. W 2013 9 sierpnia wojna na północy była wygrana, cała 12 armia cofneła się przez ten czas aż o 230 km. 5 pażdziernika Dochodzi do bitwy pod Temomlinami, która zadecyduje o losie stolicy U of SA. Nicksoft znów wygrało... 7 listopada ostateczna bitwa pod Mevadą, niedobitki 12 i 9 armii stawiały zacięty opór, broniąc miasta, przez wiele dni miasto było bombardowane i prawie całkowicie zmieniło się w ruinę i opustoszało.  U of SA w końcu skapilutowało 5 grudnia 2013 roku.

SkutkiEdytuj

Do głównych skutków wojny zalicza się podbój U of SA, stolica do dzisiaj jest odbudowywana, a U of SA stało się państwem marionetkowym Nicksoft. Oprócz tego U of SAńscy najeźdźccy zgrabili mnóstwo miast na terenie południu Nicksoft. Mevada stała się ruiną a dzisiejsza populacja miasta to poniżej 15 tys.

Najważniejsze bitwy i wydarzeniaEdytuj

  • 8 sierpnia 2007 - 9 i 6 armia na froncie pokonują Nicksoft
  • 23 marca 2008 - inwazja wgłąb Sunterry Północnej
  • rok 2009 -  inwazja powoli zwalnia, zdenerwowany rząd stwierdza, że nie warto kierować swe jednostki na Nicksoft City, a wiec kieruje na Heailoo, które jest wręcz "drugą stolicą"
  • 17 lutego - 13 sierpnia 2010 - Bitwa pod Heailoo, porażka U of SA
  • 13 sierpnia 2010 - całkowite zniszczenie 6 armii, zaledwie 5 000 żołnierzy ocalało.
  • 17 października 2010 - 9 armia wycofuje się na południe, rząd zarządza odwrót
  • 19 października 2010 - uchwalenie ustawy FL209, wybuchają małe zamieszki
  • rok 2011 - seria porażek U of SA w Sunterrze Północnej
  • 1 maja 2011 - Operacja Strzała, śmierć gen. Henrego
  • 19 czerwiec 2011 - Bitwa na łuku Lossteryjskim , dywizje pancerne U of SA, mimo iż liczniejsze, zostały zniszczone, przez lepsze czołgi Nicksoft
  • 3 kwietnia 2012 - 9 armia wycofuje się za morze, rozpoczyna się obrona Sunterry Południowej
  • 29 kwietnia 2012 - 9 armia uratowana przez 12
  • 26 grudnia 2012 - zrzucenie bomby jądrowej na Mevadę
  • 9 sierpnia 2013 - zajęcie północnego U of SA przez Nicksoft, wojna jest już jednostronna
  • 5 października 2013 - Bitwa pod Temomlinami
  • 7 listopada - 5 grudnia 2013 - obrona Mevady
  • 5 grudnia 2013 - kapitulacja U of SA i tym samym zakończenie Wielkiej Wojny Ostatecznej

Więcej z Fandomu

Losowa wiki