FANDOM

Ten artykuł to tylko zalążek.
Jeśli możesz, pomóż go rozbudować.

U of SA

Państwo

Flaga | Mapa

Flaga U of SA.png

Nazwa Units of Sunterraen Alliance
Język urzędowy sański
Data Założenia 666 rok
Stolica Mevada
Ustrój Polityczny Narodowy Bolszewizm (przed okupacją), demokracja
Władza Rząd Nicksoft
Powierzchnia 14 mln km²
Liczba ludności ok. 640 380 000
Jednostka monetarna Tonet T#
Religia dominująca Brak
Status obecnie zależny od Nicksoft

U of SA (Units of Sunterraen Alliance, dosł. Jednostki Sunterrańskiego Sojuszu) to dość duże państwo. Większość jego mieszkańców jest do wszystkiego negatywnie nastawiona. Jego wojsko zawsze ma najdroższe i najlepsze bronie. Po Wielkiej Wojnie Ostatecznej stało się krajem zależnym od Nicksoft.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

U of SA jako koalicja przeciwko Nicksoft.png

Kraje i plemiona wchodzące w skład koalicji U of SA. Pomarańczowym kolorem oznaczono najsilniejsze kraje, złotym mniejsze państwa, a żółtym plemiona, dążące do utworzenia struktury państwowej.

U of SA, czyli Units of Sunterraen Alliance powstało w 601 r. jako unia kilku krajów Południowej Sunterry przeciwko Imperium Nicksoftii i Księstwu Nicknote. W jej skład wchodziły: StickTrycja, Republika Xeltyjska, Tupja, Księstwo Holopskie, oraz Nilimbia. Ostatecznie udało im się przezwyciężyć wroga. W 666 r. Tanasz IV Wielki, król StickTrycjii, wpadł na pomysł zjednoczenia unii w jedno silne państwo i tak też się stało. Od samego początku kraj ten był bardzo wojowniczy i toczył wiele wojen. Udało mu się nawet pokonać jedne z najniebezpieczniejszych plemion Sunterry, Olitów, Lupinów i Lahatów. Początkowo w U of SA czczono diabła, dlatego dużo państw chrześcijańskich chciało je jak najszybciej zniszczyć. Z tego powodu bardzo często napadano na nowy kraj. Gdy Wamb II Mały w 759 r. przejął władzę nad U of SA, postanowił to zmienić i nawrócić mieszkańców na chrześcijaństwo. Ograniczyło to inwazje innych państw i jednocześnie go wzmocniło, jednak duża część społeczeństwa nie chciała zmienić wiary. Po Wambie II, władcą został Tanasz VII Waleczny, który za swojego panowanie znacznie rozszerzył uofsańskie granice, które sięgały nawet Sunterry Północnej. Rozwinął się też wtedy handel.

U of SA 810 r.png

U of SA w roku 802

Wojna domowa i rozpad Edytuj

W 806 roku wybuchła wojna domowa przeciwko władzom U of SA. Duża część społeczeństwa nie mogła się pogodzić z nawróceniem na chrześcijaństwo. Oprócz planowano wyjście Tupji oraz Republiki Xeltyjskiej z federacji, a to oznaczałoby ostateczny koniec U of SA. W konflikcie udział brały Narodowe Rycerstwo U of SA (NRU), walczące w imieniu władz, Sprzymierzone Siły Xeltynii i Tupji jako odłam NRU dążący do utworzenia własnych państw oraz Związek Ugrupowań Satanistycznych, zamierzający zmienić religię i przejąć władzę w kraju. Po 54 latach wojny zdecydowano o pokoju. U of SA rozpadło się na Południowy Związek Sunterrański (NRU), Królestwo Północne Sojuszu (ZUS), Małą Trycję (SSXiT), II Republikę Xeltyjską (SSXiT), Księstwo Tupji (SSXiT), Nową Vegację (dzisiejsze StickVegas) i Królestwo Losterii (dzisiejsze Nicksoft). Życie straciło około 23% ludności kraju.

Odbudowa państwa Edytuj

Czasy Najnowsze Edytuj

W 2006 rząd U of SA wywołał Wielką Wojnę Ostateczną, którą przegrał w 2013 r. Po tym Nicksoft utworzyło w Mevadzie, uzależniony od niego, rząd, wprowadzono demokrację, przeprowadziło także duże zmiany w wojsku. Mimo to aktualnie mieszkańcom żyje się o wiele gorzej, dużo z nich jest prześladowanych, powstało wiele ruchów oporu, z których najsilniejsza jest Narodowa Armia Sojuszu, w której szeregi wchodzi znaczna część elit wojska przedwojennego, w tym m.in gen. Jack, czy płk. Nick

Siły Zbrojne Edytuj

Uofsańczyk.png

UofSAczyński żołnierz.

U of SA przed Wielką Wojną Ostateczną posiadało drugie najsilniejsze na StickPlanet siły zbrojne (pierwsze posiadało i posiada Nicksoft), choć przed IIWWSP oraz w latach 1950-1989 pierwsze, liczące 27,56 mln żołnierzy oraz 38,01 mln rezerwistów. Arsenał liczył wtedy 12790 aktywnych czołgów (ok 11 tys w rezerwie), 21 tys pojazdów opancerzonych (drugie tyle w rezerwie), 9 tys dział samobieżnych (4 tys w rezerwie), 7,5 tys moździerzy (3 tys w rezerwie), 6 tys samolotów i śmigłowców (ok 900 w rezerwie). Niestety przez wojnę wojsko te zmniejszyło się prawie czterokrotnie, 1/3 pozostałych żołnierzy wcielono do Sił Zbrojnych Nicksoft, a kolejna 1/3 odeszła i zaczęła się ukrywać.

Położenie i krajobrazyEdytuj

U of SA zajmuje prawie połowę powierzchni Sunterry Południowej i rozciąga się w południu i na wschodzie kontynentu. Zajmuje powierzchnię 14 mln km²

Kraj ten jest pokryty dużą lasów tropikalnych jednak 12% z nich zostało wyciętych, 9% zostało spalonych przez wojnę, a 4,8% wycięto by mieć miejsce na budowę miast, dróg, baz wojskowych itp.

U of SA dzieli się na 6 prowincji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki