FANDOM

Sticknet Exploder - Przeglądarka Sticknetowa stworzona przez Grzesia/Gen.Company, później tworzona przez NiCorp.

SE Logo

Logo przeglądarki

Historia Edytuj

W roku 1982 Grzesiu zaczął tworzyć własną przeglądarkę StickNet'ową. Niestety nie wychodziło mu to, ponieważ był jeszcze mały. Poprosił swojego taty o pomoc. On jednak nie miał czasu. Później zaczął próbować sam dalej. Udało mu się ją skończyć w 1986 roku. Nazwał ją Super Browser (która była dostępna razem z Stick OS Fruit), lecz niestety użytkownicy skarżyli się na jej wolność i nie jest taka "Super". Grzesiu zareagował na to stworzeniem nowszej, szybszej i lepszej wersji. Super Browser 2000 została wydana pół roku po pierwszej wersji. Nowa przeglądarka była lepsza, szybsza, ale niektórzy użytkownicy skarżyli się, że ta ma za mało możliwości. Grzesiu wydał miesiąc później Super Browser 3000. Ta jednak miała dużo możliwości, więc została ciepło przyjęta. Niestety, ale i tak była zainstalowana tylko zaledwie na 3,87% komputerów (stan na 1990 r.) Użytkownicy czekali na jeszcze nowszą przeglądarkę lecz Gresiu jej nie chciał wydać. Po kilku latach świat dowiedział się że firma Grzesia pracuje nad czymś "szybkim i doskonałym". 1 listopada 1998 r. okazało się, że to nowa przeglądarka o nazwie Sticknet Exploder. Ta była naprawdę 100 razy lepsza. Zdominowała ona rynek przeglądarek, jednak z czasem, gdy wychodziły nowsze wersje pojawiały się także kolejne skargi, a nawet groźby śmiercią. Grzesiu nie mógł już tego dłużej wytrzymać, więc w 2011 r. oddał Sticknet Exploder w ręce NiCorp. za 6 mld. S$. Z okazji zdobycia licencji NiCorp. wydało nową, mocno odświeżoną wersję Sticknet Exploder 8.0, która zlikwidowała wszystkie błędy. W 2012 pojawiła się kolejna wersja Sticknet Exploder 9.0, a 2015 wydano wersję X.0, opracowaną na zupełnie nowym silniku.

Wersje Edytuj

  • Super Browser - 6 października 1986 r.
  • Super Browser 2000 - 7 kwietnia 1987 r.
  • Super Browser 3000 - 27 maja 1987 r.
  • Sticknet Exploder 1.0 - 1 listopada 1998 r.
  • Sticknet Exploder 2.0 - 30 grudnia 2002 r.
  • Sticknet Exploder 3.0 - 26 czerwca 2005 r.
  • Sticknet Exploder 3.6 - 5 sierpnia 2005 r.
  • Sticknet Exploder 4.0 - 29 lutego 2007 r.
  • Sticknet Exploder 6.0 - 13 marca 2010 r.
  • Sticknet Exploder 7.0 - 21 stycznia 2011 r.
  • Sticknet Exploder 9.0 - 9 kwietnia 2012 r.
  • Sticknet Exploder X.0 - 18 sierpnia 2015 r.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki