FANDOM

Sthethonn to gra zespołowa polegająca na odbijaniu piłki specjalnymi, dużymi rakietkami pod czerwoną liną znajdującą się mniej więcej 45cm nad środkiem boiska (Wyjątkiem jest turniej Stethonnowy tam linia znajduję się 75cm nad środkiem boiska). Nie można dopuścić by piłka odbiła się od ziemi po naszej stronie boiska. Jedna Drużyna składa się z 4 osób i kapitana.

UderzeniaEdytuj

Quadbass - Najtrudniejsze uderzenie. Polaga na odwrotnym trzymaniu rakietki.
Khylowbass

Stickman przygotowujący się do Odwrotnego Khylowbassa

Quadbass

Stickman przygotowujący się do uderzenia Quadbassu

Piłeczka Stethonnowa

Piłeczka Stethonnowa

Vygibass - Jedno z najłatwiejszych uderzeń.Jest to spowodowane tym, iż po części sami je wymyślamy i ciągle udoskonalamy.

Khylowbass - Uderzenie wykonywane z góry (gdy piłka znajduje się nad naszą głową) prawą ręką.

Odwrotny Khylowbass - Różni się od Khylowbassa tylko uchwytem rakietki.

Daovbass - Bardzo łatwe uderzenie wykonywane od dołu. Obecnie używa się go bardzo rzadko.

Grambass - Uderzenie podobe do Daovbass. Różnie się tylko tym, że piłka zamiast lecieć w górę odbija się w dół.

Levabass - Bardzo trudne uderzenie wykonywane z lewej strony uderzającego lewą ręką (wyjątkiem jest Puchar Avhabunna w którym można uderzać oburącz).

Pravabass - Uderzenie wykonywane z prawej strony uderzającego prawą ręką.

Svathen - Inaczej Sherv. Uderzenie rozpoczynające każdy Phon. Może je wykonywać jedynie kapitan. Polega na położeniu piłki na rakietce, wyrzucenie jej w górę i zagranie silnego Khylowbassa lub Odwrotnego Khylowbassa.

PunktacjaEdytuj

Każdy mecz składa się z sześciu Hrettów, a każdy Hrett z jedenastu Phonów. By zdobyć Punkt należy przerzucić piłkę pod czerwoną linią na pole drużyny przeciwnej tak, aby upadła na ziemię i nikt jej nie odbił. Gdy jedenaście Phonów zostanie rozegranych, drużyna która ma więcej punktów wygrywa Hretta. By wygrać mecz należy wygrać przynajmniej dwa Hretty.

TurniejeEdytuj

Stethonnovhy - Inaczej MŚ StickPlanet. Największy organizowany turniej Gry w Stethonna.

Puchar Avhabunna - Jeden z najpopularniejszych turniejów. Zawsze rozgrywa się na terenie StickTown.

Phi-Phi-Phindoo - Jedyny turniej odbywający się na terenie StickWrick.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki