FANDOM

500S$

500 S$

S$
- to uniwersalna waluta na całej StickPlanet.
S$

50.000 S$

Nominały powyżej 1S$Edytuj

  • 1S$
  • 2S$
  • 5S$
  • 10S$
  • 20S$
  • 50S$
  • 100S$
  • 200S$

Nominały poniżej 1S$Edytuj

  • 1Sє = 0.01S$
  • 2Sє = 0.02S$
  • 5Sє = 0.05S$
  • 10Sє = 0.1S$
  • 20Sє = 0.2S$
  • 50Sє = 0.5S$

Historia pieniądzaEdytuj

W dawnych czasach nie było pieniędzy, wymieniano towary za towary. Później gdy trzeba było jechać coś kupić to jechał jeden stick z całą furą miodu. A gdy miał już coś sobie kupić sprzedawca mówił "ale ja już mam dużo miodu" i kupujący nic nie kupił, bo nie chcieli przyjąć jego zapłaty. Wtedy wymyślił "a może bym tak zrobił uniwersalną zapłatę, taką lekką i nie będzie można powiedzieć - ale ja już to mam - bo im będzie się tego miało więcej tym można więcej kupić". Nazwał to "kamienie płatnicze" były stworzone z metolu, twardego metalu wytapianego z rudy metolu. Szybko przyjęły się takie pieniądze. Lecz pewnego dniaktoś powiedział "ja już mam tych kamieni płatniczych strasznie dużo, nie mogę takiego cieżaru zawsze brać ze sobą". Wtedy wymyślił banknoty. Banknoty były zrobione z papierucpomalowanego na zielony kolor i czarnym atramentem napisane ile jest wart w kamieniach płatniczych. Wkrótce zaczęto zanosić pieniądze do przechowywalni pieniędzy tzw banków. W bankach zaczęto wydawać zielone karteczki i długopisy jako że można było napisać jaką sumę ze swojego konta chce się przeznaczyć. Tak wynaleziono czeki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki