FANDOM

Górnicy, potocznie Minerzy (ang. Miners) to jedna z ras zamieszkujących Inamortę, a dokładniej wszystkie terytoria Orderu. Nie grzeszą inteligencją czy specjalną sprawnością fizyczną. Są jedynie bardzo silni (przez ich zawód). Należą do niskich lub częściej najniższych warstw społecznych. Mniejsza ich część służy też w Chaosie, ale jako niewolnicy. Często są błędnie nazywani, gdy zajmują się inną czynnością niż górnictwo. Występują w Stick WarStick War IIStick Empires.

Rola w OrderzeEdytuj

Górnicy wykuwają broń i zbroję dla armii. Podczas wojny zdarza się, że pracują 24 godziny na dobę. Duża część jest górnikami, w klasycznym tego słowa znaczeniu. Niektórzy, na ich zgubę, robią to na froncie. Umieją też absorbować energię magiczną z posoągów, obrazów, przedmiotów, a w niewielkim stopniu także Stickmanów. Kolejny odsetek to pomoc domowa. Ci za swą pracę dostają nawet wynagrodzenie. Są dużym wydatkiem, dlatego wynajmowani, a raczej kupowani są tylko przez bogatych Stickmanów - szlachciców, przywódców wojskowych, weteranów wojny, czasem duchownych. Mała część to budowniczy, murarze. Najmniejsza część to osoby wykształcone. Pełnią rolę tanich prywatnych nauczycieli, pierwszej pomocy, lecz najczęściej zwykłych chłopów.

WyglądEdytuj

Górnicy są trochę niźsi niż inne rasy i dodatkowo się garbią. Noszą wielkie, ciężkie wory i kilofy. Czasem używają ich jako broń. Górnicy są bardzo posłuszni, co można zauważyć nawet po ich wyrazie twarzy.

Jako budowniczyEdytuj

To minerzy budują pomniki oraz zamki Orderu i Chaosu. Budują też mury mające powstrzymać przeciwników.

Miner WallEdytuj

W przypadku Orderu są z drewna. Zatrzymują przeciwników i zmuszają do zniszczenia najpierw ich. W tym czasie może przybyć odsiecz.

Miner TowerEdytuj

W Chaosie z kamienia. Są bardzo silnie (silniej niż monumenty) naładowane energią magiczną, głównie tą złą. Stąd wszystkie pozytywnie naładowane jednostki odnoszą obrażenia jedynie przebywając w jego pobliżu. Jest mniej wytrzymały niż w Orderze.

CiekawostkiEdytuj

  • Mogą czerpać manę z posągu przeciwnika (!).
  • Umieją walczyć kilofami.
  • Cała armia (tj. 40) górników może powalić niewielkiego giganta.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki