FANDOM

Lacius

Państwo

Imperii
Nazwa Cesarstwo Lacius
Język urzędowy łaciński, grecki
Data Założenia 110 rok n.e.
Stolica Kwantynopol
Ustrój Polityczny Monarchia Absolutna
Władza Cesarz Kwintycjusz XII Hadrianus
Powierzchnia 1 300 000 km²
Liczba ludności 47 mln
Jednostka monetarna Kwantyn
Religia dominująca Chrześcijaństwo

Prawosławie (77.81%) Katolicyzm (19.11%) Islam

Sunnizm (0.78%)

Status niepodległy

Cesarstwo Lacius jest starym, starożytnym cesarstwem które jest znane z tego, że władało ogromnymi terenami Zyropy w czasach antycznych. Powstało z połączenia unii państw-miast Hennyckich z republiką Latio. Jako jedno z niewielu państw utrzymało monarchię absolutną i jest jednym z dwóch cesarstw na StickPlanet. Pierwszą stolicą było Latio, lecz po zakończeniu świetności cesarstwa, w 701 roku ród Vizatów przeniósł ją do Kwantynopola, który dzisiaj jest jednym z najludniejszych miast Zyropy oraz leży na dwóch kontynentach. Obecnie rządzi 17 letni w tej chwili cesarz Kwintycjusz XII z rodu Hadrianus. Kulura Lacius dzięki podbojom miała duży wpływ na Zyropę, zwałszcza na Vijante. Od 1392 roku, kiedy druga połowa Kwantynopola wraz całą południową częśc Lacius została podbita przez Kalifat Neraki zauważono napływ ludności wyznających Sunnizm.

PołożenieEdytuj

Lacius leży na granicy Zyropy, Aizy oraz Neraki, chociaż początkowo tylko Zyropy. przez państwo przebiaga także cieśnina Byreme, która umożliwiała kupcom na dostęp do Aziy i jej bogactw. To umożliwało Lacius na zdobycie fortuny dzięki opłatom za przepłynięcie cieśniny, a także zamykanie drogi kupcom z państw, z którymi Lacius porwadziło wojnę. Klimat w Lacius jest podzwrotnikowy, są tam suche lata oraz zimy z opadami deszczu. Na samym południu panuje jednak klimat zwrotnikowy, a więc są tam obszary pustynne.

Podział administracyjnyEdytuj

Lacius dzieli się na prowincje, które jednak w przeciwnieństwie do tych prowincji z czasów antycznych, są mniejsze. One dzielą się na Enomiaty, a one na gminy.

Lacius2

Podział Lacius

Więcej z Fandomu

Losowa wiki