FANDOM

Kalarianie

Rasa

KalarianFlag.png Flaga Kalarian
Nazwa Kalarianie
Cechy dodatkowe • Rozmnażanie się poprzez specjalne urządzenia
• Niesamowity postęp technologiczny w bardzo krótkim czasie
Pochodzenie StickPlanet
Populacja nieznana
Powstanie rasy 1940 (?)
Status Żyją, aktywnie
Miejsce występowania Kalaria (planeta macierzysta), kolonie kalariańskie, StickPlanet

Kalarianie - rasa, utworzona przez Breeze Corporation, zamieszkująca, najbliżej położoną stickmanom, planetę Kalarię. W bardzo krótkim czasie utworzyła własne imperium.

Anatomia Edytuj

Kalarianie pierwotnie pochodzą z tkanek stickmanów, toteż mają podobną budowę wewnętrzną, szczególnie jeśli chodzi o organy. Kalarianie mają jedno serce usadowione pomiędzy dwoma płucami. Pod tymi płucami znajdują się "pęcherze powietrzne", które wykonują wymianę gazową w przypadku uszkodzenia pierwotnych płuc, element, którego stickmani nie posiadają. Oprócz tego mają też poboczny żołądek i wątrobę, które, podobnie jak wyżej wspomniane pęcherze, zastępują główne organy, gdy te przestają pracować. Reszta narządów funkcjonuje jak u stickmanów. Kalarianie potrafią też kontrolować przepływ kwasu solnego, zawartego w żołądku, choć nie jest to bezpieczne, ze względu na nieochraniany układ pokarmowy.

Kalarianie nie posiadają narządów rozrodczych, przez co nie mogą naturalnie się rozmnażać. Płeć Kalarianina określa się przez długość i ilość czarnych pasów na głowie - samice zdecydowanie posiadają ich mniej, ale za to mają dłuższe, samce natomiast mają ich więcej, lecz są one krótsze.

Kalarianie rozmnażają się przez specjalne urządzenia, które łączą element genu męskiego z żeńskim, w wyniku czego powstaje jajo-podobna "larwa". Ta "larwa" musi rozwijać się w komorze izolacyjnej przez 6 miesięcy, ponieważ posiadają wybrakowany gen, co jest spowodowane błędami stickmanów podczas stworzenia ich życia, i umarłaby od razu, jakby opuściła komorę. Do jej wnętrza dostarczane są wszystkie potrzebne składniki pokarmowe, aby młody Kalarianin mógł się rozwijać. Po 6 miesiącach zdecydowanie rośnie i jest już w stanie żyć bez pomocy maszyny.

Kalaranie szybciej dostosowują się do nowego środowiska, aniżeli stickmani. Spowodowane to jest ich uniwersalną na każde warunki skórą - gdy jest zimniej, początkowo skóra zamyka wszystkie pory, aby zimno nie uszkodziło organizmu, gdy jest cieplej, otwiera je nawet szerzej, wentylując organizm. Podobnie pomaga w tym ślina Kalarian, która zakleja otwór układu pokarmowego, zostawiając nieliczne, małe dziurki, aby Kalarianin mógł oddychać.

Historia Edytuj

Kalarianie, znani początkowo jako Bestie, zostali stworzeni w roku 1941 przez awarię systemów na konferencji BC40' podczas prezentacji Projektu Breeze. Początkowo dzikie, chcące tylko śmierci innych, bestie, wkrótce za pomocą Kanarisa Najwyższego, znanego też jako Bestia Pierwsza, stały się inteligentną rasą. 16 kwietnia 1941 bestie zaatakowały stolicę Nicksoft City, powodując wielkie szkody, a później także Oneipę, gdzie zostały pokonane. Przez 4 lata przygotowywały się do zemsty by w 1945 zaatakować Siedzibę Breeze Corp. w Lossterii. Po udanym ataku na Lossterę, Kalarianie zrzucili bomby na TaiBei i Fesmę, zakładając na nich od razu własny kraj KalarTown. Po wielu latach w końcu kraj ich upadł, resztki Kalarian wykorzystując najlepsze rakiety w Nicksoft, przystosowane do lotów w kosmos, uciekły ze StickPlanet. Mimo iż paliwo starczyło tylko na lot na księżyc, cudem udało im się wylądować na planecie, nazwanej wkrótce Kalarią.

Na nowej planecie Kalarianom ciężko było się przyzwyczaić do nowego stylu życia, jednak dzięki wiedzy z StickPlanet, szybko udało im się utworzyć osadę. Kalaria była planetą bogatą w różne surowce i minerały, przez co była często odwiedzana przez różne imperia. Gdy przedstawiciele tych ras wychodzili ze statków wydobyć trochę surowców, Kalarianie często ich zabijali, a statki kosmiczne przerabiali na materiały do budowy domów, lub wykorzystywali do budowy nowych, własnych pojazdów. W ten sposób "bestie" szybko utworzyły państwo, a wkrótce imperium pod dowództwem Verinsa Najwyższego.

Przez długi czas Kalarianie napadali StickPlanet, jednak po wielkiej wojnie w 2002, został zawarty sojusz pomiędzy dwoma siłami. Polega ona na wspólnej wymianie surowców, utworzeniu międzynarodowej sieci (połączeniu StickNetu z KalarNetem), pracy nad statkiem "Terminator", wsparciu w razie wojny galaktycznej itd.

Obecnie Kalarianie są jedną z najlepiej rozwijających się ras i potęg galaktycznych.

CiekawostkiEdytuj

  • Flaga Kalarian zawiera znaki kalary (jeden z rzadko używanych sposobów zapisu ich języka), które dokładnie oznaczają: "Idę, by zwyciężyć. Zwyciężam, by wrócić. Wracam, by znów iść zwyciężać."

Więcej z Fandomu

Losowa wiki