FANDOM

Ishone X-1 - Smartfon wydany przez NiCorp.. W przeciwieństwie do poprzedników odniósł sukces.

Historia Edytuj

Po nieudanym Ishone II, wydanym w 1996 roku, NiCorp. postanowiło porzucić telefony i zająć się tylko telewizorami. W 1997 wystawiło Stickdroid'a na sprzedaż, jednak nikt nie był chętny. W końcu w 1999 John wpadł na stworzenie telefonu z panelem dotykowym, który nadrobi straty poprzednich IS. Tak właśnie powstał Ishone X-1. Trafił on na rynek w 2003 roku.

Z powodu sukcesu produktu NiCorp. rok później wydało wydajniejszy Ishone X-2, który tak samo jak poprzednik odniósł wielki sukces.

Specyfikacja Edytuj

Smartfon szybko zyskał popularność. Udało mu się nawet naprawić wizerunek marki. X-1 posiadał nowy system Stickdroid 2.0 dodający wiele nowych funkcji, potężny jak na tamte czasy jedno-rdzeniowy procesor Snapstick 120, wspierany przez 256MB S-RAMU, 2-megapikselowy aparat umożliwiający nagrywanie w rozdzielczości 320p, przy 30FPS na sekundę oraz przednią kamerką nagrywającą w tej samej rozdzielczości jednak przy 20FPS na sekundę. Zawarto w nim technologię Sticktooth oraz 3G. Dużą zaletą były wbudowane 2GB pamięci, co umożliwiało przechowanie każdej informacji.

W smartfonie został mocno zmodyfikowany Stickdroid Market, została poprawiona wydajność telefonu, dodano aż 15 gier (!), oraz 19 przydatnych aplikacji. Ishone X-1 kosztował w dniu premiery 400S$, obecnie jest 4 razy tańszy. Zostało sprzedane aż 3 000 000 kopii w 13 tygodni. Obecnie ilość sprzedanych kopii wynosi 32 000 000, dzięki czemu NiCorp. zarobiło około 6,4 miliarda S$[1].

Odnośniki

  1. Stan na kwiecień 20

Więcej z Fandomu

Losowa wiki