FANDOM

Ehl - bezbarwny gaz szlachetny. Dawniej bardzo cenny ze względu na jego liczne zastosowania. Xevor'owie używali balonów z Ehlem zamiast dźwigów przy budowie zamków, pałacy i wysokich budynków.

HistoriaEdytuj

Pierwsze atomy Ehlu zostały stworzone przez StickGoda razem ze StickWorld. Odkrył go jednak i udokumentował jego istnienie Aaeou Yiueo na terenie dzisiejszego StickWrick w 209 r. p.n.e. Zanim jednak pokazał światu swoje wielkie odkrycie został zamordowany przez Dshw'a Vcsxz'a. Ten ukrył pamiętnik Aaeou'a i jego dokumenty w Nicksoft. Około 300 lat później Rafaello Equitibbe odnalazł dokumenty, ale został zamordowany najprawdopodobniej przez potomków Dshw'a. Wywieźli wszystko do StickTopii. Dokumentami miał opiekować się ksiądz proboszcz. Pilnował ich jak oka w głowie. W 121 r. n.e. oddał je poszukiwaczom skarbów, którzy podawali się za wysłanników papieża. Nie zależało im na Ehlu, lecz na mapie znajdującej się w pamiętniku Aaeou'a. Gdy ją znaleźli od razu oddali dokumenty policji. W 124 roku na komisariat spadła bomba atomowa niszcząc większość znajdujących się tam przedmiotów. Niewielka część dokumentów Aaeou'a ocalała, lecz była silnie skażona Ят. Naukowcy wydobyli te dokumenty dopiero w 1896 roku. Odkrycie opublikował Menpolewajew razem ze swoją tablicą okresowych pierwiastków.

Tablica okresowych pierwiastków Menpolewajewa

Okes/Grupa Grupa1 Grupa2 Grupa3 Grupa4 Grupa5
Okres1 Teln Ehl
Okres2 Flus Detroin Brobren Maxorim Unar (ят )
Okres3 Metol Cerd Kord Maxrom Borm (ят )
Okres4 Gassox Atrion Kabuld Wasse Tytronid (ят )

Więcej z Fandomu

Losowa wiki