FANDOM

Ten artykuł to zalążek.
Jeśli możesz, rozbuduj go!

Bolea Wschodnia

Państwo

Bolea-wschodnia-flaga
Nazwa Demokratyczna Wschodnia Bolea
Język urzędowy boleański
Data Założenia 1977
Stolica Ouli
Ustrój Polityczny Demokracja
Władza Yidz Abyrd
Powierzchnia 59 tys km2
Liczba ludności 16 mln
Jednostka monetarna S$
Religia dominująca {{{religia}}}
Status istnieje

Bolea Wschodnia (właściwie Demokratyczna Wschodnia Bolea) - państwo położone w Aizie powstałe po rozpadzie Komunistycznego Rządu Bolei w 1975 roku i wojnie domowej, zakończonej w 1977. Graniczy ze StChinami od północy i Boleą Zachodnią od zachodu oraz z morzem Zaebym od południa i wschodu. Jest to kraj nizinny. Kraj ten jest bardzo rozwinięty gospodarczo. Toczy wojnę z Boleą Zachodnią.

Upadek komunizmu i podział BoleiEdytuj

Od 1972 roku, po wojnie wschodniej, panował głód na terenach dawnej Bolei. Pod koniec istnienia Komunistycznego Rządu Bolei ludność wykazywała niechęć do władzy i obarczała dyktatora, Maletha Viedela, za spowodowanie plagi głodu i upadek gospodarki. Milicja oraz wojsko nie służyli dobru obywateli, lecz działali na ich niekorzyść. Tłumy protestujących dobijały się do ówczesnej siedziby władz państwowych, po to, by zabić dyktatora. Udało się to 19 lutego 1975 roku. Ponieważ powstały spory pomiędzy dwiema istotnymi frakcjami, panującymi podczas zamieszek, dotyczące nowego ustroju państwa, nastała wojna domowa, która skończyła się 21 sierpnia 1977 roku podziałem państwa na dwa osobne kraje.

Rządy demokratyczneEdytuj

Pierwszym prezydentem Bolei Wschodniej był Poyoko Adabya - weteran wojenny i drugi przywódca frakcji demokratycznej, który został wybrany w pierwszych wolnych wyborach w 1978 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki