FANDOM

Angland

Państwo

Anglandflag
Nazwa Kingdom of Great Angland
Język urzędowy angielski z brytyjskim akcentem
Data Założenia 872 rok n.e.
Stolica Portium
Ustrój Polityczny Monarchia Parlamentarna
Władza Król Stephen IX Ericsson

Premier Tobias Davenport

Powierzchnia 1 244 820 km²
Liczba ludności 162 mln
Jednostka monetarna
Religia dominująca anglikanizm
Status Niepodległy

Królestwo Angland to bardzo bogate, rozwinięte i stare państwo. Niegdyś było jednym z imperium kolonialnych, częstwo także prowadziło krwawe i długie wojny z Vijante. Obecnie głową państwa jest 67-letni Król Stephen IX, a następcą Książe Filip, jednak większość władzy wykonywawczej spoczywa w rękach premiera Tobias'a Davenport'a.

Położenie i klimatEdytuj

Angland leży nad oceanem Urras, w zachodnie. Zyropie. Graniczy od wschodu, południa i północy z takimi mocarstwami jak Vijante i StickTopia, co stawia to państwo w trudnej pozycji, gdyby oba te kraje razem ze sobą współpracowały (co w historii zdarzało się bardzo rzadko). Klimat jest umiarkowany, na północnym wybrzeżu deszczowy, średnia temperatura w lecie to 20 stopni a w zimie -8 stopni, zachodni pas górski zatrzymuje wiatry zachodnie dlatego tereny nizinne są cieplejsze i mają dłuższy okres wegetacji. Geograficznie zachód kraju jest górzysty, na wschód zaczynają się strome zbocza i niziny.

Podział AdministracyjnyEdytuj

Angland dzieli się na 13 regionów, region stołeczny zwany jest Crown Land's (ziemie koronne). One natomiast dzielą się na hrabstwa, których w państwie jest ogółem 1274.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki