FANDOM

Święty Stickołaj

Stickman

Święty Stickołaj
Imię Stickołaj
Wiek Bliżej nieokreślony, bardzo stary
Narodowość Flaga U of SA U of SA
Umiejętności Zmiejszanie się i powiększanie
Broń Wór
Kolor Czarny, biało-czerwony strój
Organizacja Stickmas Inc.
Praca/Zadania Uszczęśliwiać grzeczne dzieci
Status Żyje, bardzo aktywny zimą
Miejsce pobytu Biegun północny

Rodzina

Stan cywilny Żonaty z Mary Stickmas
Krewni Mary Stickmas

Święty Stickołaj był bardzo bogatym stickmanem, który rozdawał dzieciom zabawki. Od jego imienia obchodzone są Stickołajki.

HistoriaEdytuj

Święty Stickołaj jest postacią historyczną, lecz jego działanie nie zostało udokumentowane. Urodził się w Stickaniemi (gdzie ma obecnie swoje fabryki) w U of SA. Od początku był bardzo grzecznym stickmanem. Choć miał wtedy niewiele, wszystkim się dzielił. Gdy dorósł został biskupem i zbił majątek na sprzedawaniu zniczy z jego wizerunkiem. Pewnego razu znicz chciał u niego kupić mały chłopiec, którego cała rodzina zmarła niedawno w wypadku konnym. Chłopiec powiedział mu, że chce postawić znicz na grobie ś.p. mamy i oszczędzał na niego dwa tygodnie. Stickołajowi zrobiło się żal chłopca i oddał mu kilka zniczy za darmo. Sierota mieszkał w domu dziecka. Stickołaj postanowił, że będzie przynosić tamtejszym dzieciom zabawki. Później rozszerzył swoją działalność na Stickaniemi, U of SA, a w końcu na całe StickPlanet. Świętym został ogłoszony pod koniec XIV w.

Święty Stickołaj obecnie byłby najbogatszym stickmanem, gdyby nie fakt, że swój majątek rozdaje ubogim (od nie dawna nie tylko!).

FabrykiEdytuj

Ogromne fabryki św. Stickołaja znajdują się w Stickaniemi. Pracują w nich nieodpłatnie elfy sprowadzone z innych wymiarów. Obejmują produkcję zabawek, słodyczy i artykułów monopolowych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki